Het leed dat Ziggo heet

Tja, dan toch maar na al die maanden gezeur eens een blogje wagen over Ziggo. Want Ziggo heeft namelijk een zogeheten Power Promise (let wel, dit geldt blijkbaar niet voor altijd maar slechts de eerste twee weken nadat je als nieuwe klant bent aangetrokken door ze).

Mijn leed met Ziggo is overigens iets compleet anders. Ik heb namelijk behalve veel gezeik met mijn Wifi signaal (wat mij in januari gewoon ruim 10 gig dataverkeer op mijn telefoon heeft gekost omdat hij blijkbaar niet het wifisignaal pakte maar gelijk terugging naar 4G en ik daar dus niet op lette) ook een probleempje dat wanneer Ziggo een aanbieding doet en ik daar gebruik van maak blijkbaar Ziggo daar zelf niet helemaal van op de hoogte is.

Zo kreeg ik vorig jaar al een heel jaar lang een upgrade voor dezelfde prijs als mijn huidige abonnement was maar doordat het een aanbieding was die niet in het systeem kon worden verwerkt volgens vele belletjes later werd het maar gecrediteerd om zo het totaal te compenseren. (dus wel netjes opgelost maar ja, daar moet je wel eerst vier maanden over bellen, waar je dan uiteindelijk weer geen compensatie voor krijgt)

Maar dit jaar was het natuurlijk ook weer raak, of beter gezegd, eind 2019 maar het gaat tot nu toe nog tot dit jaar aan door.

Na het geharrewar met mijn pakket, de beloofde interactieve tv die in mijn gebied niet werkte, de mediabox die veel te veel stroom gebruikte en veel te traag was en nog wat gezeur met het wifi signaal besloot ik nog 1 jaar Ziggo de kans te geven maar besloot wel om het tv pakket te minimaliseren (als je toch geen interactieve tv kan gebruiken met de CI+ module dan is HBO wel erg overbodig, evenals de 100+ kanalen als je er eigenlijk maar een paar bekijkt die ook in het standaard pakket zitten).

Afijn, ik bel op en ik vraag om mijn pakket aan te passen. Ik wil TV Basis, nog steeds Internet Max en geen vaste telefonie meer. Prima, kon geregeld worden. Zou ik een nieuwe CI+ module opgestuurd krijgen. Was niet nodig zei ik want ik had er al 1 maar moest want nieuw zender pakket (ok, waarom kan andersom wel worden aangepast als ik meer kanalen wil en minder niet, maar goed, we ruilen het maar om). Komen er nog kosten bij vroeg ik nadrukkelijk maar dat was gelukkig niet het geval volgens die medewerker. Prima dus.

Een week later komen de verzenddozen voor de oude mediabox en de oude CI+ module, dus snel opsturen en je zou denken dat het is opgelost. Maar nee, eerst moet je nog een maand extra betalen voor de extra zenders. Als je vraagt waarom dan krijg je te horen dat het een maand van te voren moet worden opgezegd. Vreemd want je zit er een jaar aan vast en daarna gewoon per maand opzegbaar, nergens was mij verteld dat er nog een maand voor moest worden betaald want ze waren wel per 1 januari al geblokkeerd. Maar dat werd gecrediteerd in februari zei men. Prima, dus je gaat gewoon rustig door, besloot om mij niet zo druk te maken die eerste maand maar dan krijg je de factuur voor februari en jawel hoor, eenmalige kosten van 19,95 voor nieuwe apparatuur. Je belt op en medewerkster zegt dat dat standaard is, kijk maar in uw mail. Zij pakt de mail die verzonden zijn er bij en jawel, het staat nergens in de mail vermeld. Weer een creditering dus voor de volgende maand. Ik ben benieuwd wat er in maart weer fout gaat. Als het in maart weer fout gaat stap ik denk ik maar naar de consumentenbond of naar Kassa want juist de reden waarom ik niet wil overstappen is om gezeik te voorkomen maar blijkbaar zorgt blijven ook voor heel erg veel gezeik bij Ziggo!